Konto Amazon Seller a tłumaczenia

Konto Amazon Seller a tłumaczenia

Działasz w branży e-commerce, ale szukasz nowych szans na rozwój firmy? Chciałbyś działać na międzynarodowym rynku i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? Jednym z rozwiązań może być dołączenie do grona sprzedawców sieci Amazon w jej europejskich serwisach. Dzięki temu Twoje produkty nie tylko będą łatwiej dostępne, ale również zyskasz szansę na zaprezentowanie swojej marki milionom nowych użytkowników. Zanim rozpoczniesz sprzedaż online, czeka Cię kilka formalności – możemy pomóc co najmniej w jednej z nich, związanej z przygotowaniem odpowiednich tłumaczeń.

Amazon Seller Central – co to jest?

Amazon Seller Central to platforma używana zarówno przez wybrane marki, jak i sprzedawców w celu oferowania swoich produktów bezpośrednio klientom Amazona. Można z niej skorzystać w dwóch wariantach: FBM (obsługując wysyłkę, obsługę klienta oraz zwroty osobiście) lub FBA (korzystając z opcji magazynowania towaru i obsługi logistycznej zamówień przez sieć Amazon). Tak naprawdę Amazon Seller Central nie ma szczególnych ograniczeń, nie wymaga dodatkowych oprogramowań czy skomplikowanej procedury. Sprzedawca może kontrolować ceny detaliczne, korzystać z elastycznych opcji pod względem logistyki, a Amazon gwarantuje regularną wypłatę środków pieniężnych co 14 dni.

Zakładanie konta w Amazon Seller – rejestracja

Od czego w takim razie zacząć? Oczywiście od rejestracji. Na początku należy wybrać plan sprzedaży – indywidualny (o ograniczonej funkcjonalności, dla mniejszych firm, które planują sprzedawać nie więcej niż 40 produktów miesięcznie i rezygnują z reklamy) lub profesjonalny (z zaawansowanymi narzędziami sprzedaży, dla większych firm, z opcją raportowania sprzedaży czy reklamy). Następnie przechodzimy do rejestracji – tu należy uzupełnić dane biznesowe oraz kontaktowe (nazwa firmy, jej rodzaj, adres rejestracyjny itp.). W kolejnym etapie dane głównej osoby do kontaktu (z konieczną weryfikacją telefoniczną przy pomocy kodu PIN). Następny krok dotyczy określenia metod płatności (dodanie karty kredytowej, która będzie wymagała zweryfikowania), wymagane będą również dodatkowe informacje, które pozwolą Amazonowi sprawdzić prawdziwość danych (np. prośba o udostępnienie dowody tożsamości, wyciągów bankowych czy zezwolenia firmowego). Końcowy etap to nadanie sklepowi oficjalnej nazwy (uwaga – może być inna niż nazwa firmy), wyświetlanej później klientom.

Jakie tłumaczenia do Amazon Seller?

Po zakończeniu procesu rejestracji w serwisie, na stronie głównej pojawi się komunikat (podświetlony na żółto) z informacją dotyczącą uzupełnienia wszelkich wymaganych, dodatkowych dokumentów, chodzi tu po prostu (podobnie jak wcześniej) o weryfikację danych. To, jakie dokumenty będziemy musieli udostępnić jest kwestią indywidualną. Wszystko zależy od tego, jaką formę działalności prowadzimy. Amazon może poprosić np.  między innymi o: wyciąg z CEIDG, wyciąg z KRS, rachunki potwierdzające adres zamieszkania itp. I tu przechodzimy do kwestii tłumaczeń. Amazon akceptuje dokumenty w językach: angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim lub włoskim, dlatego może zdarzyć się zostaniemy poproszeni o przedłożenie oficjalnych (najlepiej przysięgłych) tłumaczeń z języka polskiego. W takim przypadku należy połączyć skany (najpierw) tłumaczenia, a następnie oryginału dokumenty w jeden plik pdf i przedłożenia ich w takiej formie drogą elektroniczną do weryfikacji.

W razie niepewności warto skontaktować się z odpowiednim działem sieci Amazon i zasięgnąć opinii/porady, po to, aby precyzyjnie prześledzić cały proces rejestracji w Amazon Seller Central i w pełni zrozumieć poszczególne wymogi. Po dalszych konfiguracjach i dodaniu produktów pozostaje już tylko cieszyć się z nowych możliwości sprzedażowych.